مشخصات نهال توت

توت بومی کشور چین می باشد. قدمت این درخت در بیشتر مناطق جهان بین دویست تا سیصد سال است. امروزه کاشت نهال توت در بین کشورهای؛ هند، ترکیه، چین، ارمنستان، تایلند و همچنین ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر به چشم می خورد.

توت از خانواده انجیریان به حساب می آید. میوه توت بصورت خوشه ای همراه با تعداد زیادی دانه های گرد کوچک می باشد. در داخل هر یک از این دانه ها، یک دانه بسیار کوچک وجود دارد.

توت دارای خواص بیشماری می باشد. این میوه منبع غنی از ویتامین C، پروتئین، کلسیم، آهن می باشد. این میوه خواص بسیاری برای درمان بیماری های پوست، مو، افسردگی و … دارد. از این میوه برای طب سنتی نیز بسیار استفاده می شود. میوه و برگ آن برای تهیه دمنوش و داروهای گیاهی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

توت دارای واریته های مختلفی می باشد. میوه توت در رنگ های؛ زرد، سبز، قرمز دیده می شود. بافت ایم میوه گوشتی و طعم آن بسیار شیرین و لذیذ می باشد. از میوه توت برای تازه خوری، خشکبار، تهیه مربا، شربت و درست کردن شیره نیز استفاده می شود. در بسیاری از موارد کاشت درخت توت برای پرورش کرم ابریشم صورت می گیرد. همه این موارد استفاده میتواند دلیل خوبی برای خرید نهال این ارقام باشد.

نهال توت مناسب کاشت در مناطق گرمسیر، معتدل و حتی سردسیر می باشد. در کشور ما در مناطقی که آب و هوای مرطوب و دارای فراوانی آب هستند مانند؛ مناطق شمالی کشور کاشت نهال توت بسیار به چشم می خورد. این نهال را حتی می توان در مناطق خشک و کم آب نیز کاشت.

نهال توت دارای مقاومت بالا و همچنین باردهی زیادی می باشد. همچنین این نهال به دلیل همخوانی با اکثر مناطق ایران گزینه مناسبی برای کاشت می باشد. درخت توت دارای رشد بالایی می باشد. ارتفاع این درخت گاهی به بالای 20 متر نیز می رسد. معمولا این نهال بعد از 4 تا 5 سال بعد از کاشت شروع به باردهی می کند. نهال توت از عمر اقتصادی بالایی نسبت به دیگر نهال ها برخوردار می باشد. در صورت نگهداری صحیح این نهال، عمر آن بین 120 تا 150 سال می باشد که رقم بسیار بالایی می باشد.

درخت توت خزان پذیر می باشد. این بدان معناست که با شروع فصل پاییز رنگ برگ های این درخت به زرد و نارنجی تغییر پیدا می کند. گلدهی در بین ارقام توت متفاوت است اما معمولا در اوایل فصل بهار این درخت شروع به گلدهی می کند. میوه توت در انتهای فصل بهار و اوایل تابستان قابل برداشت می باشد.

انواع نهال توت

میوه توت به مانند دیگر میوه ها در رقم های مختلفی وجود دارد که زمان گلدهی و رسیدن میوه آنها با هم کمی متفاوت می باشد. در واقع نهال توت به دو دسته نهال توت گرمسیری و نهال توت سردسیری تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی ارقام توت خواهیم پرداخت.

  • نهال توت سفید
  • نهال توت مجنون
  • نهال توت قرمز
  • نهال توت موزی
  • نهال شاه توت
  • نهال توت بدون استخوان

بهترین نهال توت

کشاورزان عزیز که می خواهند اقدام به کاشت نهال توت کنند، بهتر است ابتدا با بهترین نهال توت برای کاشت آشنا شوند تا بهترین بازدهی را بگیرند. همراه نهالستان آلفا نهال باشید تا با ارقام برتر نهال توت آشنا شوید.

نهال توت سفید

توت سفید یکی از ارقام باکیفیت و وارداتی توت می باشد. طعم لذیذ این توت سبب شده تا جایگاه خوبی بین مردم پیدا کند. این رقم مقاومت بالایی دارد و مناسب کاشت در اکثر مناطق کشور می باشد. میوه این توت در مناطق گرمسیری بسیار درشت تر از مناطق سردسیر به عمل می آید. ارتفاع این درخت در شرایط مطلوب به 25 متر نیز می رسد. عمر این درخت در شرایط مناسب تا 30 سال می باشد.

نهال توت قرمز

توت قرمز بومی کشور امریکا می باشد. این رقم دارای میوه هایی بسیار مرغوب می باشد.  مزه این توت ملس و یا شیرین می باشد. میوه این رقم به رنگ سیاه و بنفش می باشد. از این میوه برای تازه خوری، تهیه ي ژله، تهیه خشبکار استفاده می شود. مزیت برتر این توت عمر بالای آن می باشد. ارتفاع نهال توت قرمز در بهترین شرایط تا 30 متر می رسد اما در کشور ما بین 10 الی 15 متر می باشد.

نهال توت مجنون

نهال توت مجنون رقمی وارداتی از کشور چین می باشد. میوه این رقم بسیار طعم دلچسبی دارد. بهترین منطقه برای کاشت این نهال مناطق گرم و معتدل می باشند. این نهال در مناطق ذکر شده بیشترین و بهترین بازدهی را دارد. کاشت نهال توت مجنون برای پرورش کرم ابریشم نیز صورت می گیرد. این نهال تا 3 متر ارتفاع دارد.

نهال توت موزی

 نهال توت موزی دارای بازار بسیار خوبی می باشد این نهال از رقم های کمیاب وارداتی می باشد. دلیل نامگذاری آن بخاطرشکل ظاهری میوه آن می باشد. این توت در رنگ های سفید، قرمز و ارغوانی موجود می باشد. طعم این رقم بسیار شیرین می باشد و برداشت میوه آن بسیار آسان است. این رقم بسیار زودبازده می باشد. میوه نهال توت موزی در اوایل فصل تابستان در تیر ماه قابل برداشت می باشد. نهال توت موزی قادر است تا ارتفاع 20 متری رشد کند.

نهال شاه توت

از بهترین گزینه های انتخابی جهت کاشت نهال شاه توت می باشد. نهال شاه توت بومی کشور ایران می باشد. از میوه شاه توت برای تازه خواری، تهیه مربا و … استفاده می شود. طعم این توت ترش و شیرین است. نهال شاه توت زودبازده می باشد. این نهال از همان سال اول شروع به باردهی می کند. یکی از مزیت های اصلی این درخت طول عمر بالای آن می باشد. این درخت قادر است تا 200 سال نیز عمر کند.

قیمت نهال توت

کشاورزان محترم که قصد خرید نهال توت را دارند، می توانند بعد از مشورت با کارشناسان نهالستان آلفا نهال اقدام به ثبت سفارشات خود کنند. بدیهی است که قیمت نهال توت بسته به نوع رقم انتخابی با هم متفاوت است. در نظر داشته باشید نهالستان آلفا نهال بیش از 40 سال سابقه فروش نهال در کشور را دارد. این نهالستان دارای باغ مادر می باشد و تمامی نهال ها در بهترین شرایط نگهداری و پرورش یافته اند. با این تفاسیر قیمت نهال توت در این نهالستان به دلیل تولید انبوه بسیار مناسب می باشد.

نهال های این مجموعه همگی دارای برچسب سلامت محصول می باشند. شما می توانید با خرید مطمئن از این نهالستان به بازگشت سریع سرمایه گذاری خود امیدوار باشید. نهالستان آلفا نهال به شما این ضمانت را می دهد در صورت نارضایتی از نهال ارسالی، تمام وجه پرداختی شما بصورت کامل به شما برگردد.