محصول نهال انگور ترکمن

محصول نهال انگور ترکمن نسبت به سایر ارقام درشت تر است. وزن خوشه های نهال انگور ترکمن به طور تقریبی 500 گرم است. یعنی هر کیلوگرم شامل دو خوشه انگور ترکمن است. حبه های انگور گرد و کمی کشیده هستند و از انواع انگورهای بی دانه می باشند. انگور ترکمن به رنگ سیاه، بسیار شیرین، خوشمزه و خوش عطر است. این انگور که بسیار با کیفیت می باشد، قابلیت جابجایی و قابلیت ماندگاری خوبی دارد.

محصول این نهال علاوه بر مصرف تازه خوری در تهیه خشکبار و مویز بسیار استفاده می شود. میوه خشک شده این انگور در بازار با عنوان مویز معروف است که خواص فوق العاده ای دارد. البته گاهی این انگور برای تهیه آب میوه نیز استفاده می شود.

درخت انگور ترکمن تا ارتفاع حدود 10 الی 15 می تواند رشد کند، اما باغداران با استفاده از هرس های به موقع و همچنین روش های کاشت مناسب نهال انگور ترکمن می توانند ارتفاع آن را کنترل و کاهش دهند.

کاشت نهال انگور ترکمن

بهترین زمان برای کاشت نهال انگور ترکمن اواخر زمستان می باشد. این نهال برای این که در فصل بهار رشد و گلدهی کند، نیاز دارد که در زمستان نیاز سرمایی خود را تامین کند. نیاز سرمایی این نهال 100 الی 700 ساعت دمای پایین تر از 7 درجه سانتی گراد می باشد. پس از تامین نیاز سرمایی نهال این نهال در برابر سرمای زمستان مقاوم تر می شود. همچنین میزان بازدهی نهال افزایش می یابد.

نهال انگور ترکمن از ارقام دیرگل است و در اوایل اریبهشت گلدهی می کند. به همین دلیل این نهال در برابر سرمای دیررس بهاره مقاوم است. بنابراین کاشت آن در مناطق کوهستانی نیز ممکن است.

نهال انگور ترکمن مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و گرمای هوا دارد. اما با وجود اینکه این نهال توان تحمل هوای سرد را به خوبی دارد بهتر است نهال در مناطق معتدل که تابستان های گرم و زمستان های سرد دارند، کاشته شوند. زیرا نهال برای محصول دهی بهتر نیاز به گرما دارد. در واقع با دریافت گرمای هوا کیفیت و میزان باردهی نهال افزایش می یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *