محصول نهال گلابی قرمز آنجو

محصول نهال گلابی قرمز آنجو بر خلاف گلابی‌های معمولی، گرد و کروی است. این گلابی درشت است و هر گلابی حدود 270 الی 285 گرم وزن دارد. یعنی حدود 3 الی 4 عدد از این گلابی حدود یک کیلوگرم است. همان گونه که از نام گلابی مشخص است، رنگ پوست آنها قرمز مایل به بنفش است. این گلابی با نام رد آنجو نیز شناخته می‌شود. رد آنجو به معنای کروی قرمز است.

محصول نهال گلابی قرمز آنجو، طعم بسیار شیرین و دلچسبی دارد. بافت گلابی آبدار است. یکی از مزیت‌های مهم این گلابی، قابلیت ماندگاری بسیار بالا است. این گلابی‌ها را می‌توان تا 6 ماه در سردخانه نگهداری کرد بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهند.

باردهی درخت گلابی قرمز آنجو

بعد از کاشت نهال گلابی قرمز آنجو از همان سال اول شروع به باردهی می کند. اما باردهی اقتصادی این نهال از سال ششم می باشد. نهال گلابی قرمز انجو سالانه حدود 50 تن محصول در هر هکتار تولید می کند. میوه نهال گلابی رد آنجو از در بین انواع نهال گلابی دیررس می باشد و محصول آن در اواخر شهریور قابل برداشت است. ارتفاع نهال گلابی فرانسوی به 5.5 الی 6 متر می رسد.

عمر مفید درخت گلابی قرمز آنجو حداقل 30 و حداکثر 50 سال می باشد. در واقع عمر مفید این درخت به منطقه کاشت، میزان آبیاری منظم و دقیق، کوددهی مناسب، سمپاشی و هرس اصولی بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *