محصول نهال هلو انجیری خونی

محصول نهال هلو انجیری خونی بسیار درشت است. همان گونه که از نام نهال مشخص است، هلوها انجیری شکل و به رنگ قرمز هستند. قسمت گوشتی هلو نیز به رنگ قرمز و زرد است. بافت هلو انجیری خونی سفت و در عین حال آبدار است. به دلیل بافت سفت هلو، قابلیت جا به جایی آن بالا است و به ندرت در هنگام حمل و نقل له می‌شود. همچنین این هلو قابلیت ماندگاری بالایی نیز دارد و تا 2 ماه در سردخانه قابل نگه داری است.

محصول نهال هلو انجیری خونی بسیار خوش طعم و شیرین است. هسته آن به قسمت گوشتی چسبیده است. این هلو برای مصرف تازه خوری و تهیه کمپوت کاربرد دارد. هلو انجیری خونی یکی از بهترین ارقام صادراتی نیز به شمار می‌رود.

باردهی درخت هلو انجیری خونی

دو الی سه سال پس از کاشت نهال هلو انجیری خونی در باغ خود، مشاهده خواهید کرد که نهالها کم کم به بار نشسته و هلوهای مرغوبی را تولید می‌نمایند. هر چند در سالهای ابتدایی میزان تولید محصول کمتر است، اما بعد از سال سوم میزان باردهی نهال به مرتب افزایش می‌یابد و به توجیه اقتصادی می‌رسد. اگر در یک هکتار از زمین، نهال هلو انجیری خونی با رعایت الگو و فاصله استاندارد کاشته شود، می‌توانید از هر هکتار حدود 80 تا 90 تن هلو برداشت کنید. این میزان بازدهی بی نظیر است. به همین دلیل پرورش این نهال هلو یک سرمایه گذاری پرسود و بازده است.

محصول نهال هلو انجیری خونی در اواخر ماه تیر کمک کم رسیده و برای برداشت آماده می‌شود. از آنجا که این درختان ارتفاع کوتاهی دارند و حداکثر تا ۲ الی ۵ متر رشد می‌کنند، بسیار آسان و کم هزینه می‌‌توانید هلوها را برداشت کنید و نیاز به تجهیزات خاصی ندارید. انتخاب این نهال هلو موجب کاهش هزینه‌ها و سودآوری بیشتر می‌شود.

باردهی درخت هلو انجیری خونی تا ۱۵ الی 20 سال ادامه دارد. نهال در طول عمر مفید خود محصولات لذیذ و مرغوبی تولید می‌کند. پس از اینکه عمر مفید درخت خاتمه یافت، کیفیت محصولات افت کرده و میزان تولید محصول نیز به شدت کاهش می‌یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *